Kurier międzynarodowy – jak znaleźć szybką i rzetelną firmę?

Kurier międzynarodowy – jak znaleźć szybką i rzetelną firmę?

Polaków można spotkać w różnych zakątkach świata. Wyjeżdżają w poszukiwaniu lepiej płatnej pracy, lepszych warunków życia, często zostają na stałe w obcym kraju. W związku z tym rozwija się także rynek przesyłek międzynarodowych. Kurierzy międzynarodowi konkurują między sobą oferując klientom coraz szybsze i wygodniejsze usługi. Również sklepy internetowe korzystają z ofert kurierów międzynarodowych. Towar zakupiony przez internet w kraju europejskim możemy otrzymać już w przeciągu kilku dni.

Co można wysłać i kiedy przesyłka dojdzie?

Możemy wysyłać za granicę różne paczki, zaczynając od przesyłek z dokumentami, standardowych paczek przesyłanych w kartonowym pudełku aż po niestandardowe przesyłki o różnych rozmiarach i kształtach oraz towary na paletach. Każda przesyłka musi być starannie zapakowana i zabezpieczona przed uszkodzeniem.

Zanim podejmiemy decyzję o wysłaniu jakiegoś przedmiotu za granicę, musimy sprawdzić, czy kurier międzynarodowy podejmie się jego wysłania. Każda firma kurierska posiada regulamin, w którym jest lista towarów wyłączonych z wysyłki. Wybierając kuriera międzynarodowego musimy sprawdzić, czy dostarczy to, co chcemy wysłać. W internecie reklamuje się mnóstwo firm kurierskich.

Może zająć to trochę czasu, ale trzeba dokładnie sprawdzić kilka czy kilkanaście ofert, zanim wybierzemy przewoźnika, który zapewni najlepsze warunki dostosowane do naszych konkretnych potrzeb. Każda firma podaje na swojej stronie cenę usługi oraz czas dostarczenia przesyłki do odbiorcy. Po wybraniu odpowiedniej firmy pozostaje już tylko zlecić usługę. Zazwyczaj można to zrobić on – line, bez wychodzenia z domu. Każdy kurier międzynarodowy ma na stronie internetowej formularz, przez który zamawiamy dostarczenie paczki. Należy wypełnić wszystkie jego pola, podając dokładne wymiary i wagę przesyłki. Po otrzymaniu zlecenia kurier zgłosi się do nas po odbiór towaru.

Czas dostarczenia przesyłek na terenie Europy wynosi od dwóch do pięciu dni. Do krajów sąsiadujących z Polską, takich jak Niemcy, paczka dojdzie szybciej, niż na przykład do Portugalii. Przesyłki kurierskie zagraniczne wysyłane poza Unię Europejską będą szły dłużej ze względu na procedury celne.
Jeżeli zależy nam na czasie, mamy do wyboru opcję usługi ekspresowej, którą powinien posiadać w ofercie każdy kurier międzynarodowy. Będzie to wtedy zazwyczaj paczka lotnicza, która w ciągu jednego dnia dotrze do odbiorcy.

W jakich przypadkach składamy reklamację?

W każdym przypadku odbiorca powinien przy kurierze sprawdzić zawartość paczki po jej otrzymaniu. Szczególną czujność należy zachować, gdy paczka doszła z opóźnieniem lub jest uszkodzona. Paczkę należy otworzyć i sporządzić razem z kurierem wykaz szkód na piśmie. Termin składania reklamacji należy sprawdzić w regulaminie kuriera międzynarodowego, z którego usług korzystaliśmy. Reklamację można złożyć również w przypadku, gdy przesyłka doszła nieuszkodzona, ale czekaliśmy na nią zbyt długo.

Aby znaleźć rzetelną i dostosowaną do naszych potrzeb firmę kurierską, należy starannie przeanalizować cenniki oraz regulaminy różnych kurierów międzynarodowych.